Personbil

Personbil Manuell/automat

KÖRKORTSTILLSTÅND

För att kunna börja övningsköra och påbörja din utbildning måste du först ansöka om körkortstillstånd.

Det gör du här:

Du måste komplettera din ansökan med ett synintyg, detta kan vi hjälpa dig med till en kostnad av 80 kr. Giltig legitimation måste medtagas. Vi skickar intyget elektroniskt till Transportstyrelsen. De behandlar sedan din ansökan och det tar i regel 1-2 veckor innan du får ditt körkortstillstånd.

ÖVNINGSKÖRA HEMMA

Om du tänker övningsköra privat måste du och den du ska köra med gå en introduktionsutbildning.

Aktuella kurser finns här:

Kom ihåg att ansöka om handledarskap här:

KÖRLEKTIONER

Körlektioner för personbil både för manuell och automat kan bokas måndag - torsdag kl. 7.30-16.40 och fredag kl. 7.30-11.40 och en körlektion är 55 minuter lång.

Bokning gör man själv via elevcentralen.

Observera att avbokning av körlektion måste göras senast 24 tim innan bokad tid. Därefter debiteras fullt lektionspris.

Trafikskolan har tre stycken professionella utbildare på B-behörighet!

Som övningsbilar använder vi oss av Mercedes (manuell) och BMW, både manuell och automat.

Hela utbildningen bygger på:

Kvalitet, Säkerhet, Miljö & Nöjda kunder!

Vi har bytt datasystem!

Vi bytte datasystem i slutet av September 2023. I och med det behöver du använda en ny plattform för att bland annat boka lektioner. Den nya plattformen heter endast Elevcentralen och all information rörande utbildningskort, bokning av lektioner hänger med till den nya appen automatiskt.

Här kan du läsa mer om Körkortsboken